Unlu Adimlar da Oneriyor

Yürüyüşe Çıkalım: Yorgun ve Ağrıyan Ayakları Önlemek

Yürüyüş yapmak zinde kalmanın ve doğal dünyanın tadını çıkarmanın harika bir yoludur ama ayaklarınız yorulur veya ağrırsa bu, uzun yürüyüşlerin eğlencesini alıp götürebilir. Hangi mevsimde olursanız olun ayaklarınızın büyük maceralara hazır olduğundan emin olun.
Yorgun ve ağrıyan ayaklar görünüşe göre birçok kişi tarafından kabul ediliyor. Ne var ki bazen topuk ağrısı da oluşuyor, birçok insan yaşamının bir döneminde topuk ağrısı yaşıyor. Topuk ağrısının en yaygın sebebi (özellikle de taşlı olan ve düz olmayan patikaları keşfe çıktıysanız) yürüyüş ve koşu gibi etkinliklerdir çünkü bunlar ayak kemerinize tekrarlanan bir baskı uygular ve ağrı topuğunuza yayılır. Topuk, en çok ihtiyaç duyulan bölgelerde yeterli tamponlamadan ve destekten de yoksundur. Topuk ağrısı genelde sürekli, donuk bir ağrı olarak ya da her adım attığınızda dürten şiddetli bir ağrı olarak hissedilir. Ağrı genelde zamanla azalır, ilk attığınız adımlar genelde en ağrılı olanlardır, geçici olarak yürümek ağrıya iyi gelir gibi gelir ama genelde sonrasında yeniden kötüleşir.

Topuk ağrısının sebepleri nelerdir?
Topuk ağrısının temel sebebi ya bölgede ani bir hasardır ya da aylar veya yıllar boyunca gerçekleşmiş kademeli hasardır. Bu hasar ayak kemerinizin dokusunun içinde küçük kesiklerle sonuçlanabilir, bu da dokuyu kalınlaştırır. Topuğunuz için de stres yırtıkları ve tamponlama eksikliğini ihtimal dışı bırakmayın.

Maceracı ayaklar için ipuçları

Ayaklarınızı yürüyüş sırasında yorgunluktan ve ağrıdan korumanızın birçok yolu var. Eğer istikamet doğaysa ayaklarınızı büyük maceraya şöyle hazırlayabilirsiniz:
• Ağırlık ayaklarınıza aşırı baskı yapar ve genelde topuk ağrısına katkıda bulunabilir. O yüzden sırtınızda çok ağır şeyler taşımayın.
• Yürürken ayağınıza iyi uyan ayakkabılar giyin. Farklı marka, tarz ve bedenleri deneyin; yürüyüş çorapları giyin ve ayakkabılar için akşamları alışveriş yapın çünkü ayaklarınız gün içinde genişler.
• Ayakkabı tabanlıkları yürüyüş botlarının içine giymek için idealdir, ayak tabanını yakından destekleyerek istenmeyen hareketleri ve ağrıyı azaltır, ayaklarınızın yorulmasını önler. • Yola çıkmadan önce esneyin, bacak kaslarınıza ve ayaklarınıza odaklanın.
• Topuk ağrınız olduğunu keşfederseniz dinlenmek için zaman ayırın. Daha az yürüyüp uzun süre ayakta durmayarak daha hızlı iyileşirsiniz ve yürümeye devam ederseniz gerekenden daha kısa sürede yürüyüşe dönebilirsiniz. Ağrıyan topuğa buz torbası koymak da iltihabın azalmasına ve tekrar ayaklarınızın üstüne basmanıza yardımcı olur.

Scholl Velvet Smooth Ekspress Pedi Hakkında Daha Fazla Bilgi için aşağıdaki ok tuşuna basabilirsiniz.

Visit us on Google+