Unlu Adimlar da Oneriyor

Yürürken Topuk Ağrısını Önlemek İçin 10 İpucu

Topuk ağrısı çekmek için illa sporcu olmanız gerekmez. Aslında çok sayıda insan yürüme kaynaklı topuk ağrısını günlük yaşamın bir parçası olarak kabul ediyor. Farkında olsanız da olmasanız da, günlük topuk ağrısı ayaklarınızda ağır bir yük haline gelerek iş gününüzün sonunda yorgunluğunuzu ikiye katlamakta ve hatta tedavi edilmezse uzun süreli ayak problemlerine dönüşmektedir. Yürüme kaynaklı topuk ağrısının tedavisine ve tekrarından kaçınmaya yönelik ipuçlarına bakalım.

Topuk Ağrısından Uzak Durmak İçin Yapılacak 10 Şey

  1. Giydiğiniz Ayakkabının Sizin için Doğru Ayakkabı ve Doğru Numara Olsun

Uygun yürüyüş ayakkabıları ayak oyuğunuzu destekler ve ayaklarınızın yerle teması sırasındaki darbeleri yumuşatır. Düz sandaletlerle yürürken topuk ağrısı çekme ihtimaliniz artabilir. Ayağınıza tam uyan ayakkabılar giymeniz de önem taşır. Yeni bir çift ayakkabı almadan önce mağazada biraz yürümek ve ayakkabının ön kısmında en uzun ayak parmağınızın hareket edebileceği kadar boşluk olduğundan emin olmak iyi bir yöntemdir.

  1. Gündelik Tabanlıklar Kullanın

Tabanlıklar ayakkabıların iç kısmına oturan parçalardır ve yürürken ayaklarınızda konfor sağlar. Sizinle ve ayakkabınızın kendi tabanı arasında destek sağlayarak ayak tabanlarınızda darbeleri yumuşatır. Scholl GelActiv Tabanlıklar, farklı ihtyaçlara yönelik çözümler sunar. Bu çeşitler, günlük, işte ve sporda kullanım için uygundur.

  1. Ayakkabılarınızı Dönüşümlü Giyin

Her gün giyilen ayakkabılar zamanla yıpranabilir ve bu ayakkabılarınızın desteği azalabilir. Ayakkabılarınızın daha uzun süre size etkili şekilde destek sunabilmesi ve ayaklarınızın maruz kalacağı basıncı azaltmak için ayakkabılarınızı karışık şekilde, çeşitli modellerle dönüşümlü olarak giymek iyi bir fikirdir.

  1. Sert Zeminlerde Çıplak Ayak Dolaşın

Yaz aylarından topukları açıkta bırakmak güzeldir ve plajda, havuzda veya sadece çimde oynarken bir günü çıplak ayak geçirmeye kesinlikle karşı koyulamaz. Ancak özellikle de sert yüzeylerde çıplak ayak dolaşmak ayaklarınızı en çok ihtiyaç duyduğu destekten mahrum bırakmaktır. Kapalı mekanlarda ayakkabı giymek herkesin yapabileceği bir şey değildir ama evde dolaşırken ayaklarınızı desteklemek iyi bir fikirdir; özellikle de sert yer döşemelerine sahipseniz. Evde ayakkabı giymeyi sevmiyorsanız ayağın alt kısmında takviye destek olan bir çift terlik edinin; bir odadan diğerine giderken ayağınızı destekleyecektir.

  1. Kendinize Isınma Süresi Verin

Bir mağazaya yürümek esneme gerektiren bir iş gibi görünmese de, günlük yürüyüşünüz öncesi ısınmak iyi bir alışkanlık olabilir, özellikle de topuk ağrısını önlemek için. Esnemek için ayağınızın altında iki dakika boyunca bir top yuvarlamak bile yeterli olacaktır. Yürüyüş öncesi nasıl ısınacağınıza dair fikirler için Ayak Jimnastiği için İpuçları bölümümüze göz atın.

  1. Yükünüzü Azaltın

Otobüse binmeyip yürüdüğümüz zaman bir nevi gurur hissederiz. Ancak ağır malzemeler veya kitaplar taşıyorsanız, ayaklarınızdaki basıncın arttığını hissedersiniz. Çantanız veya evrak çantanız ne kadar ağır olursa vücudunuzun alt kısmında o kadar baskı hissedersiniz. Yükünüzü hafifletmeye çalışın; gereksiz şeyleri gece iş yerinde bırakabilirsiniz.

  1. Yürüyüş Arası Dinlenin

Topuk ağrısı hissediyorsanız vücudunuza dinlenmek için zaman tanımak önemlidir. Her gün işe gidip gelirken yürüyorsanız topuk ağrınız hafifleyene kadar otobüse binin veya başka bir ulaşım aracı kullanın. İşten izin almanız şart değildir ancak iş arkadaşlarınıza ayakta kaldığınız süreyi azaltmanız gerektiğini söyleyin. İşten sonra akşam rahatlamak için kendinize vakit ayırın ve ayaklarınızı yukarıda tutun (yükseltmek özellikle etkili olabilir).

  1. Yeni Bir Rota Belirleyin

Bu günlerde teknoloji sayesinde her yere daha hızlı gidebiliyoruz. Topuk ağrısı çekiyorsanız yeni rotalar keşfederek yürüme sürenizi azaltmaya çalışın. En kısa yürüyüş rotasını bulmanızı sağlayan, seyahatinizin süresini gösteren ve hatta etraftaki doğal ve tarihi yerleri keşfetmenizi sağlayan harika uygulamalar vardır. Oturduğunuz yerle ilgili daha önce hiç bilmediğiniz tarihi şeyler bile keşfedebilirsiniz.

  1. Sert Yüzeylere Dikkat Edin

İster köpeğinizi yürüyüşe çıkarmış olun ister alışveriş yapmak için yürüyün, beton zeminlerden kaçınmak zordur. Ancak beton gibi sert yüzeyler zamanla ayaklarınıza zarar verebilir. Bol çimli bir yürüyüş rotası seçmek, ayaklarınızın maruz kaldığı darbeleri azaltır. Formda kalmak için uzun mesafe yürüyüşler yapıyorsanız sahilde veya ormanda yürümeye çalışın.

  1. Sağlıklı Kilonuzu Koruyun

Taşıdığımız yük nasıl ayaklarımızda hissettiğimiz basıncı arttırıyorsa, vücut ağırlığımız da aynı etkiyi yapar. Sağlıklı kiloyu korumak doktor ve uzmanlar tarafından yaygınca tavsiye edilir; amaç sadece topuk ağrısı riskini azaltmak değil, aynı zamanda formunuzu korumak ve vücudunuzun diğer baskılar ve yaralanmalardan sonra iyileşmesine yardımcı olmaktır.

Yürüyüş, formda kalmak, dolaşmak ve çevremizle iç içe olmak için harika bir yöntemdir. Topuk ağrısının erken belirtilerini hissediyorsanız, bu belirtiler ağırlaşmadan yukarıdaki bazı adımları atmaya çalışın. Ağrı şiddetlenirse mutlaka doktorunuza danışın.

Visit us on Google+