Unlu Adimlar da Oneriyor

Topuk Çatlakları Yüzünden Topuklarınızı Saklamayın

Topuk çatlakları, başka deyişle çatlak topuklar, yaygın bir ayak sorunudur ama bu, en sevdiğiniz ayakkabıları dolabın en dibine iteceğiniz anlamına gelmiyor. Topuklarınızı çatlak deriden dolayı saklıyorsanız ayaklarınızı tekrar nasıl yumuşacık hale getireceğinize dair tüm bilmeniz gerekenler burada.
Topuk çatlakları bölgedeki deri çatladığında meydana gelir; sebebi genelde derinin kuruması, sertleşmesi ve esnekliğini kaybetmesidir. Deri yumuşaklığını kaybedince yürümek gibi günlük baskılar cildin çatlayıp ayrılmasına neden olabilir. Ayakta durunca ve ayaklarınıza ağırlık verince ağrı bile hissedebilirsiniz. Ama iyi haber şu ki birçok durumda topuk çatlaklarını evde geçirebilirsiniz.

Topuk çatlaklarının sebebi nedir?

Topuk çatlaklarının birçok olası sebebi vardır. Bazı kişilerin cildi doğal olarak kurudur veya toplukların derisi nemsiz kalabilir, böylece topuklarda çatlak oluşma ihtimali artar. Yürüme şekliniz ve ağırlığınızın topuklarınıza dağılma biçimi de etmen olabilir.

Topuk çatlaklarının başka sebepleri arasında kuru hava, yetersiz ayak bakımı, beslenme yetersizlikleri, cildin yaşlanması, uzun süre ayakta durmak, belli ayakkabı türlerini giymek, çok fazla ağırlık taşımak ve kendi genetiğiniz bulunuyor.

Neyse ki birçok vakada çatlak topuklar evde kolayca tedavi edilebilir, böylece ayaklarınızı olması gerektiği görünüme geri döndürebilirsiniz.

Scholl Topuk Çatlağı Giderici Krem K+ topuk çatlakları için iyi bir seçenektir çünkü cildin doğal olarak kendini yenilemesini sağlayan keratin içerir ve topuk çatlağının onarılmasını hızlandıran bir bariyer yaratır. Aslında, birçok kişi üç gün içerisinde iyileşme görür.

Topuk çatlaklarıyla baş etmede size yardım edebilecek diğer şeyler, destekleyici bir arkası olan ayakkabılar giyme, cildinizin nemini korumak için bol bol su içmek, özel bir nemlendirici krem kullanmak, cildinizdeki doğal nemlendiricileri söküp atabilecek sert sabunlardan ve çok sıcak sudan kaçınmaktır. Hava sıcaksa çıplak ayakkabılarla yürümek veya ayaklarınızı açığa çıkaran ayakkabılar (mesela terlik ve sandalet) giymek, ayaklarınızın daha fazla kurumasına neden olabilir, o yüzden günün sonunda onları bir ayak kremiyle mutlaka şımartın.

Ayaklarınız için beslenin

Vücudunuza ne uyguladığınız kadar onun içine ne koyduğunuz da topuk çatlaklarını önlemeye ve gidermeye yardımcı olabilir. Çinko ve temel omega-3 yağ asitleri yönünden düşük beslenmeler kuru cilt oluşumuna daha fazla etki edebilir ve topuk çatlaklarını kötüleştirebilir. Çinko alımınızı artırmak için beslenmenize tavuk, yengeç, barbunya, yoğurt ve esmer pirinç ekleyin, omega-3 alımınızı artırmak için de yağlı balıkları ve keten tohumu yağını deneyin.

Cildinizi yumuşak ve sağlıklı tutan diğer vitamin ve mineraller şöyle: E vitamini (yeşil sebzeler, tam tahıllar ve kuruyemişlerde bulunur), kalsiyum (süt ürünleri ve koyu yeşil yapraklı sebzelerde bulunur) ve demir (kırmızı et, yumurta, sebze ve bezelyede bulunur).

Visit us on Google+