Unlu Adimlar da Oneriyor

Topuk Ağrısı İle İlgili Bilmeniz Gereken Her Şey

Topuk ağrısı, günlük hayatınızı aksatabilir; özellikle de yoğun, aktif bir hayatınız varsa. Neyse ki, topuk ağrısını tedavi etmenin yolları var.

Topuk Ağrısı Nedir?

Topuk ağrısı sandığınızdan daha yaygındır; Her 10 kişiden biri hayatında en az bir kez uzun süreli topuk ağrısı yaşıyor. Bununla birlikte, aktif bir hayat tarzına sahip olan ve çok fazla ayakta kalan orta yaşlı kişilerde daha yaygın görülür. Çoğunlukla topuk ağrısı, topuk kemiğini ayaktaki diğer kemiklere bağlayan bağ dokusu olan plantar fasyanın zarar görmesiyle ortaya çıkar. Plantar fasya baskı altında kaldığında, zayıflar, şişer veya iltihaplanır ve bunun sonucunda ayaktayken veya yürürken topukta ağrıya neden olur.

Topuk Ağrısını Tanıma: Erken Belirtileri Göz Ardı Etmeyin

İster ayakta çalışıyor olun isterse yoğun bir hayatınız olsun, programınız gereği genelde günün sonunu getirebilmek için koşuşturmanız (hatta bazen hızlı koşmanız) gerekebilir. Ancak göz ardı edilirse, topuk ağrısıyla birlikte aktif kalmaya çalışmak uzun vadeli hasara yol açabilir ve bu da pahalı tıbbi tedavi veya fizik tedavi gerektirebilir. Neyse ki topuk ağrısını önleyerek yoğun hayatımıza devam edebilmek için atabileceğimiz adımlar var. İlk adım ne aradığımızı bilmek:

  • Ağrı*

Topuk ağrısı genelde doğrudan topuğun altında veya arkasında kendini gösterir. Ancak bu ağrı tüm gün sürmeyebilir. Bazen sadece belli hareketlerde kendini gösterir; merdivenlerden çıkmak veya parmak uçlarında durmak gibi. Gece uykusu sonrası ilk adımlarınızı attığınız anda da kendini hissettirebilir. Bu ağrı gün boyu artarak devam edebilir veya uzun süre ayakta kalınca veya egzersiz sonrası tekrar ortaya çıkabilir.

  • Dengesiz Yürüme

Topuk ağrısı her iki topuktan ziyade sadece bir topukta hissedilir. Yürüme şeklinizde bir değişiklik mi fark ettiniz? Belki de ağrımaması için ağırlığınızı tamamen bir ayağın üzerine vermemeye çalışıyorsunuzdur. Bu ağrıyı hafifletse de, yürüyüşünüzü değiştirme sebebinizi incelemek önemlidir. Sonuç olarak, ayaklarınız bacaklarınıza ve sırtınıza bağlıdır ve doğal olmayan bir yürüme şekli vücudun diğer kısımları üzerinde olumsuz etkiler yaratabilir.

  • Yorgun Ayaklar

Yorgun ayaklar topuk ağrısının doğrudan bir belirtisi olmasa da, ayaklarınızı çok fazla baskı altında bıraktığınızın bir göstergesi olabilir ve bu da zaman içinde topuk ağrısına yol açabilir. Bu yüzden ayağınızda uzun bir iş günü sonrasında sadece sertlik hissediyor olsanız bile, uzun yıllar boyunca rahatça yürüyebilmek için aşağıda listelenen önleyici tedbirlerden bazılarını dikkate alabilirsiniz.

Topuk Ağrısını Tedavi Etmek ve Önlemek İçin Adımlar Atın:

Topuk ağrısı erken teşhis edilirse büyük oranda tedavi edilebilir ve çoğunlukla tamamen iyileşir. Bir gecede geçecek hafif bir hastalık olmasa da, biraz sabır ve birkaç basit tedavi tekniğiyle göz açıp kapayıncaya kadar yeniden yürüyebilir, hatta koşabilirsiniz.

Topuk Ağrısını Tedavi Etmek için Yapılması Gerekenler:

  • Dinlenin

Vücudun diğer kısımlarında olduğu gibi, dinlenmek iyileşme açısından elzemdir. Gün içinde ayakta geçirdiğiniz zamanı en aza indirmeye çalışın ve akşamları ayaklarınızı yukarı kaldırın; bu sırada sevdiğiniz bir filmi yeniden izleyebilirsiniz! Bazı uzmanlar ağrıyı hafifletmek için buz koymayı da tavsiye ediyor.

  • Esneyin

Her gün işe gidip gelmek egzersiz gibi gelmeyebilir ancak gündelik aktivitelerinize başlamadan önce esnemek önemlidir. Baldırlarınızı ve ayaklarınızın altındaki bölgeyi esnetecek egzersizler ısınmanızı sağlar, esnekliğini arttırır ve iyileşmeyi hızlandırır.

Topuk Ağrısını Önlemek için Yapılması Gerekenler:

Şu anda bir rahatsızlık hissetmiyor olabilirsiniz ancak topuk ağrısı her an ortaya çıkabilir; bu yüzden ileride herhangi bir sorun yaşamamak için hazırlıklı olmak önemlidir.

  • Destekten Vazgeçmeyin

Ayak oyuğunuzu destekleyen ayakkabılar girmek önemlidir; bunlar baskıyı önler ve ayağınızın yerle teması sırasında oluşan darbeleri yumuşatır. Ayakkabılarınızı düzenli olarak değiştirmek iyi bir fikirdir ve hiç topuk desteği olmayan tamamen düz ayakkabılardan kaçınmak gerekir.

  • İlave Destek İçin Tabanlık Kullanın

Ayaklarınızın gün boyu desteğe sahip olması önemlidir. Siz gündelik aktivitelerle uğraşırken, Scholl GelActiv Günlük Tabanlıklar ayaklarınızda gün boyu mükemmel jel konforu sunar. Ayakta çalışıyorsanız iş gününün sonunu getirebilmeniz için uzun süreli destek sunmak amacıyla özel olarak tasarlanan Scholl GelActiv İş Tabanlıklarını kullanabilirsiniz. Unutmayın; topuk ağrınızın şiddetli bir hal alacağından endişe ediyorsanız bir doktorunuza danışınız.

  • Ayaklarınızı Hafifletin

Ayaklarınızın yılda sizi ne kadar bir mesafede taşıdığını düşünün. Yürüdüğümüz mil başına ayak oyuğumuz 90 ila 140 kilo arası yük taşır. Ayaklarımıza uyguladığımız bu basıncı en aza indirerek topuk ağrısı riskini önleyebiliriz. Bu, aktif bir hayat sürerek ve sağlıklı, dengeli beslenerek sağlıklı kilomuzu korumak anlamına gelir. Aynı zamanda her gün yanınızda taşıdığınız yükü de hafifletebilirsiniz. Örneğin, öğrenciyseniz ağır kitaplarınızı eve götürmektense gece bir dolaba kilitlemek günlük yükünüzü hafifletecektir.

  • Akıllı Spor

Koştuğumuzda, vücut ağırlığımızın ayaklarımızda oluşturduğu basınç yedi kata kadar çıkmaktadır! Günlük ayakkabılarda olduğu gibi spor ayakkabılarda da zemin darbesine karşı yeterli destek bulunanları seçmek önemlidir. Farklı aktivitelere uyacak şekilde tasarlanmış farklı ayakkabılar vardır; bu yüzden bir sonraki spor ayakkabılarınızı seçmeden önce bir uzmanla konuşun. Scholl GelActiv Spor Tabanlıklar ile spor yaparken bulutların üstünde hissedebilirsiniz, Son olarak, seçtiğiniz yüzeyleri dikkate almak önemlidir (örneğin, yavaş koşuda veya futbol oynarken). Sert beton, çimene ve kapalı alandaki zeminlere göre ayaklarınız için son derece zorlu olabilir.

Topuk Ağrısını Hafifletme

Topuk ağrısı biraz sabır ve yaşam şeklinde birkaç düzeltme ile çoğu kişi girişimsel tıbbi tedaviye gerek olmadan tamamen iyileşir. Semptomlarınız ağırlaşır veya işlerinizi aksatır hale gelirse doktorunuza danışın; erken uyarı belirtilerine karşı duyarlı olun ve halihazırda herhangi bir ağrınız yoksa önleyici tedbirleri uygulayın. Yakın gelecekte ister maraton koşmayı planlayın isterseniz sadece bir yerden bir yere gitmeniz gereksin, ayaklarınıza iyi bakın çünkü onlar daha uzun yıllar yanınızda olacak.

*Topuk ağrınız ağır veya işleri aksatır hale gelirse, doktorunuza başvurunuz.

Visit us on Google+