Unlu Adimlar da Oneriyor

Sporcular için Ayak Bakım Rehberi

Spor yapmanın sağlığımıza harika bir etkisi var ama ayaklarımıza her zaman o kadar iyi gelmeyebiliyor. Düzenli olarak spor yapıyorsanız ayak tabanlarınızı sporla ilgili sorunların mayın tarlasından, mesela ayak mantarı ve siğillerden korumanız, ayakkabılarınızın sporunuzu engellemekten çok desteklediğine emin olmanız önemlidir.

Koştuğumuzda, vücut ağırlığımız üç katına çıkar ve ayaklarımız her adımda bu ekstra ağırlığın yükünü taşır. O yüzden bir futbol sahasında veya tenis kortunda saatlerce durmadan koşuyorsanız veya golf turnuvası yapıyorsanız ayaklarınız günün sonunda biraz ekstra ve düzenli bakıma ihtiyaç duyacaktır. Saha sporları oynayan birçok kişi su toplamaları, nasırlar, ayak mantarı ve kuvvetli ayak kokusuyla muhatap olabilir ama kendinizi korumanın yöntemleri var.

Sporcu ayaklar için ayak bakım ipuçları

• Yaptığınız spor ve oynadığınız yüzey için doğru ayakkabıyı alın. Bir oyun sonrasında ayak üstünde herhangi bir baskı belirtisi olmamalıdır. Ayakkabı alırken parmaklarınızı oynatacak kadar boşluk olmasına dikkat edin ve ayaklarınızın en geniş hallerinin ikindi ve akşamları olduğunu unutmayın.
• Futbol oynuyorsanız daha iyi top kontrolü için sıkı ayakkabıları seçmekten kaçının çünkü bu, ayaklarınıza zarar verebilir, nasırlara ve tırnak batmalarına neden olabilir. • Koşu ayakkabılarının raketle oynanan sporlar için uygun olmadığını unutmayın; özel olarak tasarlanan ayakkabılar sağa sola hareket için daha fazla denge sağlar, başparmakları daha iyi desteklemek için daha ağır ve serttir.
• Ayaklarınızı her gün yıkayın ve ayak mantarı gibi mantar enfeksiyonlarını yenmek için özellikle parmak aralarını iyice kurulayın.
• Ayakkabı tabanlığına ihtiyacınız varsa gerçekten kaliteli olanlardan alın. Bunlar ağrıyı geçirmenize yardımcı olabilir ve gerek duyduğunuz ekstra desteği sağlayabilir.
• Su toplamalarını ve nasırları ortaya çıkar çıkmaz tedavi edin.
• Kalıcı ayak kokusunu önlemek için ayakkabılarınızı tamamen kurutun.

Soyunma odasında

Ayaklarınıza zarar veren sadece sporun fiziksel baskıları ve zorlamaları değildir. Soyunma odası zeminleri ve nemli, terli ayakkabılar da ayak mantarı ve siğil gibi enfeksiyonları kapmanız için ideal yerlerdir. Ayak mantarı belirtileri arasında topuklarınızda kuru, pul pul olan deri, nahoş ayak kokusu ve ayaklarınızda küçük kaşıntılı kabarcıklar vardır.

Ayak mantarını tedavi etmek önemlidir çünkü siz kaşıdıkça ve vücudunuzun başka yerlerine dokundukça yayılabilir. Mantara maruz kalmış çarşaflar veya giysilerden de geçebilir. Neyse ki birçok ayak mantarı vakası hafiftir ve evde bir mantar giderici ürünle genelde bir hafta içinde geçirilebilir.

Ayak mantarını önlemek her zaman mümkün değildir ama kendinizi korumak için şunları yapabilirsiniz:
• Sıkı spor ayakkabılar giymeyin. Bunlar ayakları sıcak ve nemli tutar, bu da mantar enfeksiyonları için ideal koşulları oluşturur.
• Başkalarının havlularını, ayakkabılarını ve kıyafetlerini paylaşmayın.
• Umumi duşlarda, soyunma odalarında veya yüzme havuzlarında çıplak ayakla yürümeyin.
• Ayaklarınızı yıkayın ve iyice kurulayın, ayak parmaklarınızın arasına özellikle dikkat edin.
• Ayak mantarından şüpheleniyorsanız çoraplarınızı ve havlularınızı mümkün olduğunca sıcak suda yıkayın.
• Ayak kokusunu önlemek için de Scholl Koku Önleyici Ayak Spreyi ve Scholl Koku Önleyici Ayakkabı Spreyi ürünlerini kullanabilirsiniz.

Visit us on Google+