Unlu Adimlar da Oneriyor

Ayak Masajı

“Otururken yoruldum” deriz bazen. Gerçekten de uzun süreler oturmak, uzun süreler yürümek kadar yorucu olabilir. Normalde yürüme ve oturma zamanlarımızı dengelememiz gerekir ama gün içinde, özellikle masa başı çalışan insanlar için bu pek de mümkün olmuyor. Masa başı çalışanlar genelde zihin güçlerini kullanırlar ama aslında bu ölçüde bedenleri de yoruluyor.
Bir de şu var: İnsan vücudu tamamen hareketsiz oturmaya uygun değil. Bugün her şey ayağımıza geliyor ve olduğumuz yerden çalışıyoruz. Vücudumuz uyum sağlamasını beklemeden hızla bu düzene geçtik. Çok ince çalışan vücudumuz bizi bu konuda sık sık uyarıyor. Şişkinlikler, ağrılar…


Sürekli oturmak en başta dolaşım sistemi için zararlıdır. Damarlarımızın temiz kan taşıyıp kirli kanı götürmesi, vücudumuzun her yerine oksijen ulaştırması gerekir. Vücudumuz sürekli eğilmiş, bükülmüş halde durduğunda oksijen dağıtımı tam olarak yapılamaz. Bu da bizde bitkinlik, yorgunluk yaratır. Dolaşım sisteminin gerektiği gibi işlev gösterememesi uzun vadede kalp rahatsızlıklarına kadar birçok ciddi hastalığa da neden olabilir.


Hareketsizlik kemik, eklem ve kas sistemimizi de zorlayabilir. O halde tedbirimizi şimdiden alıyoruz ve mümkün olduğunca hareket etmeye başlıyoruz. Peki bunun dışında ne yapabiliriz? Elbette masaj! Ustalıkla yapılan bir masaj dolaşım sisteminizi düzene sokar, kaslarınızı ve eklemlerinizi rahatlatır. Özellikle de tüm vücudunuzun ağırlığını taşıyan ayaklarınızı arada sırada rahatlatmanız oldukça önemlidir.

Ayak masajının incelikleri

Artık birçok yerde spa merkezi bulunuyor ve bu merkezlerin sunduğu masajlar arasında ayak masajı genelde yer alıyor. Yarım saatlik ayak masajının size çok büyük bir masrafı olmaz ama ille bir yere gidip yaptırmak zorunda değilsiniz. Kendinize yapacağınız veya sevdiğiniz birine yaptıracağınız bir ayak masajı size gayet iyi gelecektir.

Ayak masajı çok efor harcamadan etkili sonuçlar elde edebileceğiniz bir masajdır. Ama her masajda olduğu gibi yanlış hareketlerle kendinizi incitme olasılığınız var. O yüzden bu masajın inceliklerini öğrenmenizde fayda var. Öncelikle ayaklarınızı ılık bir suda bekleterek temizleyin, rahatlatın ve yumuşatın.

Ayak masajını ayağınızın baskı noktalarını gevşetecek şekilde yapmalısınız. Buralar genelde ayağınızı yere temas ettirdiğiniz ve yere temas ettirirken çalıştırdığınız alanlardır. Ayak ayası, topuk ve başparmak baskı noktalarınızdan bazılarıdır. Ayak derisini aşındırmamak için masaj yağları kullanabilirsiniz. Yavaş yavaş başlayın, daha sonra fazla olmamak kaydıyla ovma kuvvetinizi artırabilirsiniz.

Ayaklarınızı rahatlatmak için masajdan başka neler yapabilirsiniz?

1. Rahat ayakkabılar giyebilirsiniz. Ayağınızın şekline ve anatomisine uygun rahat ayakkabılar giyerseniz ayaklarınız daha az zorlanır. Masaj yaptırmak isterseniz de daha etkili sonuçlar almanızı sağlar.

2. Ayakkabınıza konforlu bir tabanlık yerleştirebilirsiniz. Scholl Airpillo Tabanlık yerle temasınızı emer ve baskıyı azaltır. Tabanlığın boyutunu ayakkabınıza göre keserek kendinize yumuşak bir destek sağlayabilirsiniz.


Ayaklarınız rahat olursa siz de gün boyu rahat olursunuz. O yüzden onlara hak ettiği değeri verin.

Ayaklarınıza hakettiği bakımı sağlamak için ayak bakımının yıldızı Scholl Velvet Smooth Express Pedi'ni

Buradan İnceleyebilir veya Buradan Satın Alabilirsiniz.

Visit us on Google+