Unlu Adimlar da Oneriyor

Beslenmenizin Topuklardaki Sert Deri Üzerindeki Etkisi

Doğru (veya yanlış) beslenmenin sağlığımız üzerinde etkisi olduğunu hepimiz biliyoruz. Çoğu kişi farkında olmasa da beslenme şeklimiz ayaklarımızı da etkiler. Ne de olsa ayaklarımız vücudun geri kalanına bağlıdır ve yediklerimiz vücudumuzun tamamı için besin görevi görür. Bu makalede doğru beslenmenin ayaklardaki sert deri oluşumunu önlemeye ve ayak bakımına katkısını inceliyoruz.

Topuklardaki Sert Deri Oluşumunu Engellemek için Neler Yemeliyiz?

A Vitamini

A vitamini cildinizin sağlığı için çok önemlidir. Hücre büyümesine ve cilt hücrelerinin onarılmasına katkıda bulunur. A vitamini eksikliği kuru, sertleşmiş deriye neden olabilir.

Nasıl daha fazla A vitamini alabilirim?

• A vitamini havuç, yumurta sarısı, bezelye, kara lahana, ıspanak, balkabağı ve portakalda bulunur. Ciğer de iyi bir A vitamini kaynağıdır ve genelde takviyeli meyve sularına ve mısır gevreklerine ve multivitaminlere eklenir.

Kalsiyum ve D vitamini

Ayaklarınızın büyük bölümü kemiktir. Beslenme düzeninizde yeterli kalsiyum ve D vitamini almak kemiklerin sağlıklı kalmasını sağlamak için vazgeçilmezdir. D Vitamini vücudun kalsiyumu emmesini sağlar. Yeterli kalsiyum ve D vitamini alamazsanız, ileride ince ve kırılgan kemiklere sahip olma (osteoporoz) ihtimaliniz artar. Kemik erimesi ciddi yaralanmalara neden olabilir; bu yüzden yaşlanırken kemiklerinizin güçlü kalmasını sağlamak önemlidir. Yeterli kalsiyum almadığınız takdirde ayrıca ayak kaslarınızda kramp, ağrı veya güçsüzlük hissedebilirsiniz.

Kalsiyum ve D vitamini cilt sağlığınızı korumada da etkilidir. Üst derideki (deriyi oluşturan iki tabakadan dışta olan) kalsiyum, vücudun yeni cilt hücrelerini ne kadar hızlı üreteceğini ve eski cilt hücrelerini ne kadar hızlı attığını belirlemesine yardımcı olur. Üst deride yeterince kalsiyum depolanmadığında, ayağınızda kırılgan, ince, kuru ve sert deri görülebilir. Cilt, vücutta yenilenmeyi teşvik edecek veya ölü derileri atacak yeterli kalsiyum olmadığından bu şekilde görünebilir.

Nasıl daha fazla kalsiyum ve D vitamini alabilirim?

• Kalsiyum süt, peynir ve yoğurt gibi yiyeceklerde bulunur. Yoğurt genelde hem kalsiyum hem de D vitamini açısından zengindir. Kalsiyum brokoli ve kara lahana gibi sebzelerden, konserve sardunya veya somon yiyerek ve mısır gevreği, meyve suyu, soyalı içecekler ve tofu gibi kalsiyum takviyeleri gıdalardan elde edilebilir. Etiketi kontrol ederek ne kadar kalsiyum ilave edildiğini görebilirsiniz. • D vitamini somon, ton balığı ve sardalya gibi balıklarda mevcuttur. Daha az miktarlarda da olsa, yumurta sarısı ve dana ciğeri gibi gıdalarda da bulunur.

Omega 3 yağları

Ayaklarınızı etkileyebilecek, beslenmeyle bağlantılı temel sorunlardan biri de iltihaplanmadır. Bu, ayağınızda topuk dikenine de yol açabilir. Tedavi edilmezse çok ağrılı bir rahatsızlık olabilir. İltihaplanmaya yol açabilecek birçok gıda vardır. Örneğin, kırmızı etteki doymuş yağ ve yaygın olarak kullanılan mısır, soya fasulyesi ve ayçiçeği yağları gibi bitkisel yağlarda bulunan omega-6 yağları.

Nasıl daha fazla Omega-3 alabilirim?

• Başta somon olmak üzere balık mükemmel omega-3 yağı kaynağıdır. Her ne kadar pek çok kişinin beslenme düzenininde omega-3'ten çok omega 6 yağları olsa da, bu dengesizlik balık açısından zengin bir beslenme düzeniyle ele alınabilir. Haftada üç kere omega-3 yağları açısından zengin balık tüketilmesi tavsiye edilir. • Bitkilerde de omega-3 bulunur. Ceviz, kenevir tohumu, pekan cevizi ve fındık omega-3 kaynaklarıdır. • Omega-3 yağları iltihaplanmayı azaltmaya yardımcı olur. Omega-3 tüketimi ayrıca periferik arter hastalığı ve diyabet riskini de azaltır. Bu hastalıklarda bacak ve ayaklarınıza kan taşıyan arterler zarar görerek ayaklardaki kan dolaşımını sınırlandırabilir.

Ayaklarınızı olumsuz etkileyebilecek bir başka problem de obezitedir. Basit şekilde ifade etmek gerekirse, ağırlığınız ne kadar fazlaysa, ayaklarınızda o kadar fazla yük taşımak zorunda kalır. Düşük yağ içeren bir beslenme şekli ve düzenli egzersizle sağlıklı bir kiloda kalabilir ve bu sorunlarla karşılaşma riskini azaltabilirsiniz.

Visit us on Google+