Unlu Adimlar da Oneriyor

Kara Sular

Çok meşhur bir deyişimiz var; çok uzun yürüyüşlerden veya saatlerce ayakta durduktan sonra “ayaklarıma kara sular indi” deriz. Atalarımız bu deyişi boşuna üretmemiş elbette. Günümüzde bunun ardında çok net bir tıbbi açıklama bulunuyor.

Ayaklara kara sular inmesinin tıbbi açıklaması nedir?


İnsan vücudu oldukça karmaşık bir makinedir. Her uzuv birbiriyle uyumlu olarak çalışırken kendi ayrı işlevlerini de yürütür. Bacaklarımız sürekli oturmak için uygun olmadığı gibi sürekli yürüyüşler için de uygun değildir. Vücudumuzun tüm yükünü taşıyan ayaklara büyük sorumluluk düşer. Uzun yürüyüşlerde bu sorumluluğun ağırlığı çok daha fazladır.

Vücudumuzun her yanına kan dağıtan damarlar olduğunu biliyoruz. Bacaklar ve ayaklar da bu dolaşım sistemine dahil. Çok yorulduğumuzda toplardamarlar dönüşü yetersiz kalabilir. Buna bağlı olarak kan ayaklarda ve alt bacaklarda birikebilir. Sonuçta oksijensiz kan özellikle ayakta morumsu bir görüntü oluşturabilir. Panik yapmayı gerektiren bir durum değildir, kısa sürede geçecektir.

Aşırı ayak yorgunluğunu geçirmek veya önlemek için neler yapılabilir?

1. Öncelikle yapabilirseniz konforlu bir yere oturup ayaklarınızı uzatın. Yorgun ayakların temel ilacı daha fazla yorulmamaktır. Dinlenerek toplardamarlarınızın ayaklarınıza ve bacaklarınıza oksijen taşımasına izin verin. Dolaşım sisteminiz düzgün çalışmaya başladıkça olumsuz belirtiler de yavaş yavaş ortadan kalkacaktır.

2. Evinizdeyseniz daha da iyi bir dinlenme seçeneği var. Karanlık veya loş bir odada yüz üstü uzanın. Mümkünse oda sıcaklığını size en uygun şekilde ayarlayın. Ayak bileklerinizin altına baş boyutunda veya daha küçük bir yastık yerleştirin. Bu yastık ayaklarınızı desteklerken size ayaklarınız havadaymış hissi vermeli. En az on dakika, tercihen bir saat böyle yatın.

3. Bazı doğal tedaviler de işinize yarayabilir. Ayaklarınızı sıcak ve soğuk suya sokabilirsiniz. Sıcak su damarlarınızı gevşetirken soğuk su iltihaplanmayı önler. Sıcak suyun içine sirke katabilirsiniz. Buzlu su da ayaklarınızın şişkinliğini azaltmaya yardımcı olur.

4. Kendinize ayak masajı yapabilir veya başkasına yaptırabilirsiniz. Ayakta ve ayağa bağlı bölgelerde bazı özel bölgelerin ovulması ayaklarınızı kısa sürede rahatlatır. Dilerseniz spa merkezlerinde profesyonel ayak masajı da yaptırabilirsiniz.

5. Doğru ayakkabıları seçin. Aşırı yorgunluğu belki önleyemezsiniz ama ayaklarınızın anatomisine uygun ortopedik ayakkabılar ile kemik ve kas yapınızı, dolaşım sisteminizi zorlamayarak daha ciddi sorunların, ağrıların ve sızıların, yaralanmaların ve su toplamalarının önüne geçebilirsiniz.

6. Ayakkabınıza destek olabilecek ve ayaklarınızı daha rahat ettirebilecek bir tabanlık kullanabilirsiniz. Scholl Airpillo Tabanlık yumuşak lateks köpük tabandır. Bu tabanlık yerle teması emer ve terlemeyi önler. Ayaklarınız için yumuşak destek ve konfor sağlar. Ayakkabınızın tabanına göre boyutunu keserek ayarlayabilirsiniz. Tüm gün kullanıma uygundur.

İşte uzun bir günün sonunda yorgunluğunuzu giderme yolları. Bu maddeleri uygulayarak ayaklarınıza gereken ilgiyi gösterin, uzun yürüyüşlerinizden geriye sadece keyif kalsın!

Visit us on Google+