Unlu Adimlar da Oneriyor

Ayakkabı Seçimi


Ayaklarda birçok rahatsızlık meydana gelebilir. Bunlar mantar gibi mikroorganizmalardan kaynaklanabilir, plantar fasiit gibi iltihaplanmalar olabilir. Ama birçok hastalık aslında ayaklarımıza gereken ilgiyi ve bakımı göstermememizden kaynaklanır.

Topukların sertleşmesi cildimizin kuruduğunu veya çok fazla çıplak ayakla yürüdüğümüzü gösterebilir. Nasır oluşumu veya su toplanması ayak derinizin zorlandığı ve kendini korumaya aldığı anlamına gelebilir. Ayakta fazla durmak, fazla yürümek veya koşmak, obezite, derin ven trombozu, diyabet gibi hastalıklar risk faktörleri arasındadır.

Ne var ki birçok sorunu daha en baştan önleyebilecek çok pratik bir çözüm var: Doğru ayakkabıyı seçmek. Bunda ne var demeyin. Mantarlar, nasırlar, su toplamaları, ayak ağrıları olmayan bir hayatta bize hak vereceksiniz. Peki, piyasada bu kadar ayakkabı varken nasıl seçim yapacağız? Scholl olarak size pratik önerilerimiz var:

1.Kaliteyi ön plana alın. Fiyat elbette sizi cezbeden bir unsur. Ama kalitesiz, ayağınızı acıtacak ve çabuk aşınacak ayakkabılardansa kaliteli, sağlam, ortopedik (ortopedik olmasa bile ayak anatominize uygun olan) ayakkabıları tercih edin. Bunyon adı verilen ve özellikle ileri yaşlarda ayak şeklini bozan kemik çıkıntıları genelde yanlış seçilen ayakkabıların sonucudur. Kemiklerinize sürekli yanlış baskılar uygulamak uzun ve kısa vadede ağrıya da yol açar.

2.Doğru zamanda doğru ayakkabıyı seçin. Bu, mevsim için de aktivite için de geçerli. Sıcak havalarda hava geçirmeyen bir ayakkabı giyerseniz ayaklarınızı terletip mantara davetiye çıkarabilirsiniz. Benzer şekilde koşu için yürüyüş ayakkabı giyerseniz zorlanabilirsiniz. Yürürken veya koşarken aşırı sürtünme sonucu su toplanmasına veya nasır oluşmasına da neden olabilirsiniz. Önceden oluşmuş nasırlarınız varsa canınız yanabilir. Bu durumda ayağınıza uygun bir ayakkabıyı Scholl Nasır Yastığı ile destekleyebilirsiniz.

3.Ayakkabılar hakkında biraz bilgi edinmek hiç fena olmaz. Farklı markaların ve ülkelerin ayakkabı numaraları farklı olabilir. Kendi ayağınıza uyan numarayı aklınızda tutun. Ürünün etiketine bakın. Taban malzemesi nedir? Örneğin, kaliteli kauçuk kaymayı önler ve yumuşaktır. Ama kalitesiz kauçuk ağrıya neden olabilir. Ayakkabının yapıldığı malzemeyi de inceleyin. Hakiki deri olan ayakkabılar genelde daha yumuşaktır ve ayağa hava aldırır. Ayrıca düz değil de hafif topuklu bir ayakkabı anatominize daha uygun olabilir. Bu bilgiler doğru ayakkabı seçmenize yardım edecek.

4.Yeni teknolojilerden yararlanın. Ayağınız sağlıklı olabilir veya bazı sorunlar bulunabilir. Ayağınızın baskı noktalarını dengeleyen ayakkabıları günümüzde kolayca bulabilirsiniz. Ayrıca ne kadar doğru ayakkabıyı bulduğunuzu düşünseniz de her ayak birbirinden farklı olduğu için size uymayan ayrıntılarla karşılaşmanız olası. Bunun için de yardımcı aksesuarlar kullanabilirsiniz. Ayakkabı tabanları, Scholl Ağrı Giderici Koruyucu bant gibi ürünler ile yapacağınız takviyeler ayakkabılarda rahatsızlık verebilecek unsurların ayağınızın konforunu bozmasını önlemeye yardımcı olur.

Visit us on Google+